Vernieuwde website--- waarom?! Plus enkele onmisbare SEO tips!
Was de website van IBEO al verouderd? Nee. Gaf de website van IBEO onjuiste informatie? Nee. Waren wij bij IBEO ontevreden over onze website? Nee. Waarom , hebben wij bij IBEO dan die website aangepast?? Dat zullen wij even uitleggen. Voordat wij in november 2011 live gingen met IBEO hebben wij natuurlijk erg goed nagedacht over onze website en wat hier precies op moest komen te staan. Samen met Pixoyo hebben wij veel nagedacht over en gespeeld met het design en de inrichting van de website. Uiteindelijk was het dan zo ver en ging hij de lucht in. Het resultaat mocht er wezen, al zeggen wij het zelf. Erg veel positieve reacties ontvingen wij, met name ook over het filmpje dat wij samen met David hebben ontwikkeld. Echter, na verloop van tijd merk je dat er een aantal essentiële onderdelen op de website ontbreken. Zaken die in eerste opzicht misschien niet meteen opvallen, maar voor ons wel reden waren om Pixoyo te bellen voor een kleine update. Wat hebben wij dan precies veranderd? Conversie verhogende onderdelen Een paar zaken die wij aan de website hebben toegevoegd / veranderd hebben als doel de conversie te verhogen. Daarmee bedoelen wij de bezoeker overhalen tot actie. Uit de praktijk blijkt dat wij, eenmaal aan tafel bij potentiele klanten, wij deze potentiele klanten heel vaak ook daadwerkelijk als klant mogen verwelkomen. Daarvoor is het dus zaak om bij zoveel mogelijk potentiele klanten aan tafel te komen. En daar kan de website bij helpen! Een potentiele klant die op onze website rondkijkt, maar vervolgens geen contactgegevens achterlaat is een verloren kans! Op het moment dat wij een e-mailadres of telefoonnummer van de bezoeker hebben kunnen wij deze potentiele klant wellicht nog een keer benaderen, zonder dat ergernissen geeft bij de klant! Met behulp van tools als Google Analytics konden wij namelijk mooi zien dat er van de bezoekers die op de website kwamen, velen voor langere tijd op onze website bleven. Grote kans dus dat die serieus interesse in ons product hebben. SEO Iedereen heeft er inmiddels wel een keer van gehoord en velen zullen er ook wel eens serieus naar gekeken hebben of naar hebben laten kijken door een zogenaamde ‘expert’. Of je het nu leuk vindt of niet, zoekmachines behoren in een groot aantal branches inmiddels tot de standaard, zo niet verplichte, sales-tools. 80% van de aankopen begint vandaag de dag dan ook op Google! En de tijden dat je een Indiër voor $2,- per dag aan het werk zet om jouw website vol te knallen met keywords en links en linkt laat plaatsen bij vage netwerken is voorbij. Bij Google staat men ook niet stil en heeft men tal van manieren gevonden om dit soort praktijken te bestrijden. Sterker nog, als je hier aan mee doet loop je grote kans dat je op een soort van zwarte lijst terecht komt, waardoor je een hoge Google-notering voorlopig wel kunt vergeten. Een ietwat verfijndere methode is dus wel gewenst. Het uitgangspunt daarbij is dat je relevante informatie op jouw website plaatst waar bezoekers iets mee kunnen. In ons geval: de uitdaging is dus – wanneer wij onszelf willen verkopen als administratiekantoor – dat Google onze website ziet als een site die relevant is voor mensen die op zoek zijn naar een administratiekantoor. Dit is niet altijd even handig, maar als je bijvoorbeeld met behulp van Google Webmasters ziet dat jouw website goed gevonden wordt bij het woord ‘wederpartij’ weet je dat er iets niet helemaal goed gaat. En, hoe hoog de concurrentie ook mag zijn en hoe laag ons budget ook is, wij maken ook structureel gebruik van Google Adwords. Al is het alleen maar om onze vrienden bij Google te pleasen… Want al zeggen ze van niet, ook dat telt mee. Verse content Belangrijk in de wereld van SEO is verse content! De specialisten roepen het allemaal; om hoog in Google te komen moet je altijd zorgen voor verse content. Op zich ook wel begrijpelijk natuurlijk. Als ik Google was zou ik namelijk ook meer interesse tonen in websites waarop veel gebeurd i.p.v. de website waar al jaren exact hetzelfde op staat. Bestaat het bedrijf daar achter überhaupt nog wel? Vandaar dus ook dat we deze blog nieuw leven in hebben geblazen en de uitstraling ervan een kleine upgrade hebben gegeven. Zo is het nu ook mogelijk om als lezer jouw reacties achter te laten en kun je oude blogs terug lezen ( wel zo leuk voor onze gastschrijvers die veel tijd hebben gestoken in het schrijven van een leuk verhaal!) Dus, waarom een nieuwe website? Die oude was toch nog wel goed? Jazeker, die oude was nog top! Maar je moet nooit wachten tot iets verouderd is, maar zorgen dat je voorop blijft lopen en vernieuwen. Daarom zullen we altijd kritisch blijven kijken naar onze eigen informatievoorziening zodat wij onze ondernemers het beste kunnen helpen! We hopen uiteraard dat dit een leuke blog was om te lezen, maar door het lezen van deze blog hebben jullie ons ook geholpen beter gevonden te worden. Namens IBEO bedankt! IBEO